dinsdag 30 november 2010

Sneeuw op het landgoed

30 november 2010
Gisteravond bleef de sneeuw liggen. Ik registreerde dat wel maar het duurde nog een tijd voor ik door ploffende geluiden van vallende sneeuw richting landgoed werd getrokken en zag hoe alles wit was.

Vanmorgen was mijn eerste gang opnieuw naar het balkon. Er lag een dikke laag sneeuw op de planten, het vliesdoek en het plastic. Er hingen ijspegels aan de dakpannen. 

cyclamen in de sneeuw
Net zag ik een formatie vogels vliegen in de klassieke V - de winter is aangebroken en zij moeten weg voor het te laat is. Mijn plantjes kunnen niet weg maar ik heb ze net op tijd een bescherming gegeven tegen de elementen.

besneeuwde salie
Mijn cyclamen stralen boven het witte dons en de salie is prachtig bedekt. Het is mooi buiten als er sneeuw ligt. Mooier als de zon erbij schijnt maar die heb ik vandaag niet gezien. 

Mooie luchten - dat wel en mensen die ondanks de kou vrolijk zijn. Alsof die kou iets van een belofte met zich brengt van lang vervlogen tijden toen je met Sinterklaas tot aan je knieƫn in de sneeuw stond en je schoen bij de kachel.

Vol verwachting klopt mijn hart...

Kate
30 november 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten