woensdag 17 juli 2013

Leeuwenbek om te zoenen



landgoed 17 juli 2013
Zomer! Ik ben heel weinig thuis maar als ik er ben dan probeer ik altijd wel even mijn stoeltje buiten te zetten. Het past net voor de deuropening. 

En als ik daar dan zit dan geniet ik deze dagen van de leeuwenbek op de hoek van bak H. Opgekweekt uit gewonnen zaad van de drie planten die we vorig jaar kochten bij de Praxis voor het terras van mijn moeder.

De plant lijkt ieler dan de moederplant maar de bloemen zelf zijn een plaatje - zeker als je er zo dichtop zit als ik. 

Het zijn net lippen en ik wil ze steeds maar aanraken want ze lijken niet echt maar dat zijn ze wel. Wat een genot! 

Ik zaaide op 17 april jl. en behalve deze plant staat er nog een, gebroken wit of heel licht geel van kleur, achter het rek - nu nog verscholen achter de tuinbonen. Bij mijn moeder heb ik er ook een paar staan. 

Zo wordt een aankoop dus extra leuk! Meer dan leuk want, echt, ik raak niet uitgekeken. Een bloemperk vol met planten had mij geen grotere vreugde kunnen geven. Dat is een van de vele opvallende en terugkerende constateringen van en op het landgoed.

Kate
17 juli 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten