dinsdag 28 april 2015

Stijlvol in paars en wit

landgoed door de balkondeur 28-04-2015

Met het weghalen van de uitgebloeide tulpenkelken in bak B en A is het landgoed opeens veranderd van toon.

Waar eerder de zalmroze monstertulpen de bakken kleurden als een kraamkamer vol vrouwelijk schoon, is het nu de beurt aan de mannelijker tinten. 

Paars en wit is een andere maar zeer stijlvolle combinatie, kan ik melden. Paarse tulpen zijn gecombineerd met een witte ranonkel in bak B, in A met witte narcissen en anemonen.


bak B, 28-04-2015

Ik maakte de foto's van het landgoed en bak B door het glas van de balkondeur. Niet eens omdat het op het moment van fotograferen nu zo heel koud was maar meer uit gemakzucht. Ik heb de deur nog steeds ingepakt tegen tocht en wind, vandaar.

Maar het wordt beter en dat is maar goed ook want de drie tomatenplanten willen uit hun pot op de vensterbank en de twee paprikaplantjes die ook in die pot staan, willen ruimte. Enfin, komt goed. Later deze week wordt het warmer - met name ook in de nacht.

Mijn huizenjacht gaat zo traag dat ik vandaag maar flink aan het zaaien ben geslagen. Bloemen: tagetes, cosmos, nigella, zonnehoed - alles is "oud" zaad. Eens kijken of het nog op komt. Denk het niet maar wie weet. 

Dan wat nieuw spul dat ik vorig jaar goedkoop bij Zeeman op de kop tikte. Zo'n verzamel zakje met vier bloemsoorten: slaapmutsje, zomer azalea, scheefbloem en nasturtium. Genoeg om een landgoed mee op te kleuren en te vullen als de tulpen uitgebloeid zijn.


tulipa triumph negrita op 24-04-2015 in B
 
En, tien dwarf French beans, lees: haricot verts maar in mijn ervaring worden het best stevige slabonen. Ook in van die kleine stomme turfpotjes. Te klein natuurlijk voor zo'n boon maar ik had een rits over en nou ja... ach ja.

We zullen zien hoe het verder gaat. Donderdag heb ik opnieuw een bezichtiging. Misschien is dat het huis van mijn dromen. Het heeft in elk geval tuin genoeg voor een kas, een terras en een groenten- en bloementuin.

Kate
28 april 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten